vrijdag 21 april 2017

Wondermiddel

Hoewel ik zéker in wonderen geloof, word ik bij de term 'wondermiddel' altijd wantrouwend... En toch gebruik ik de term nu zelf. Ik zal jullie uitleggen waarom...

Toen ik enkele jaren geleden véél afviel door 'Grip op Koolhydraten', viel mijn haar uit. Niet zomaar een paar haren, maar echt verontrustend veel. Ik zag het zelf, de kapster zag het en naar mijn idee zag iedereen het. Achteraf viel  dat gelukkig mee.
Yvonne Lemmers raadde me, toen ik haar over het probleem vertelde, direct aan om Vedax Silidyn Silicium te gaan gebruiken. Haaruitval is namelijk vaak een rechtstreeks gevolg van een tekort aan silicium. Omdat ik Yvonne vertrouwde, bestelde ik het middel direct. En ja hoor, wonderlijk genoeg begon mijn haar weer aan te groeien en tot op de dag vandaag is het een heerlijke volle bos gebleven!

Voordat ik met dit middel startte, scheurden mijn nagels heel vaak kapot. Het leek soms net alsof mijn nagels uit twee laagjes bestonden die vervolgens van elkaar losraakten. Het bovenste scheurde er dan af. Bij mijn duimen scheurden mijn nagels regelmatig precies in het midden in de lengte kapot. Toen ik dit aan een pedicure liet zien zei ze: Dat probleem zit ín je nagel, dat gaat nooit meer over'.
Dus wel! Terwijl mijn haren terugkwamen, werden ook mijn nagels sterker. Geen scheurtjes meer, geen pijnlijke plekken van gespleten nagels...
Met recht een wondermiddel!


Op verzoek ontving ik van Vedax Silidyn Silicium onderstaande informatie om op mijn blog te mogen delen:


Over Silicium

Silicium is een natuurlijk mineraal en zit in alles wat leeft; van mens en dier tot en met de planten. Onze leefstijl, voedingsgewoontes of drinkwaterkwaliteit, maar ook onze steeds hogere leeftijd, kunnen zorgen voor een extra behoefte aan silicium. 

Niet altijd wordt er voldoende aandacht gegeven aan de voedingsstof silicium, o.a. omdat er in plantaardig en dierlijk weefsel slechts kleine hoeveelheden van dit element wordt aangetroffen. Hoewel er in ons lichaamsweefsel slechts sporen van (ortho) silicium gevonden worden, zijn deze kleine hoeveelheden toch buitengewoon belangrijk voor de mens. Het is niet voor niets een essentieel nutriënt. Ook blijkt dat het siliciumniveau in sommige delen van ons lichaam verandert naarmate men ouder wordt. Silicium, het “vergeten sporenelement”, wordt daarom ook steeds belangrijker om het streven naar een goede gezondheid in stand te houden.

De grootste uitdaging voor voedingssupplementen op basis van silicium vormt de biologische beschikbaarheid en de daaraan gerelateerde opneembaarheid. De meeste supplementen bevatten siliciumverbindingen die niet of nauwelijks opgenomen kunnen worden of die niet voldoende beschikbaar kunnen worden gesteld aan het menselijk lichaam. Er bestaat echter een methode waarmee silicium dusdanig gestabiliseerd wordt dat het door bijna alle levende organismen goed kan worden opgenomen. Voor de mens is Silidyn® Ortho Silicium in vloeibare vorm daar een goed voorbeeld van en met name uniek in haar soort.

3 opmerkingen :

  1. Leuk dat je er een blog aan besteed Martine! En super dat je er zoveel baat bij hebt. Ik heb in mijn nieuwe boek Grip op Koolhydraten ook over het belang van silicium geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar haal je dat Martine? Bij de natuurwinkel of bestel je dat op een website?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik koop het online bij Bol. Als je in mijn artikel op de naam van het product of op het plaatje klikt kom je er vanzelf!

      Verwijderen