woensdag 16 november 2016

Blij dat ik glij...

Jullie weten wellicht dat er veel veranderd is in mijn leven door het drastisch aanpassen van mijn eetpatroon. Zo zijn mijn vocht- en zoutbeperking voorgoed verleden tijd. Daarbij ben ik nu bijna drie jaar op mijn streefgewicht. Bovendien heeft mijn koolhydraatbeperkte voedingspatroon nog een enorm voordeel: ik kan weer poepen...

Een dieet waarbij je weinig (goede) vetten binnen krijgt, kan snel zorgen voor obstipatie, zelfs wanneer je wél veel vezelrijken groenten en fruit eet. Tel daar een vochtbeperking bij op en het drama is compleet.
Hoewel ik in mijn leven toch heel wat nare dingen heb meegemaakt, is niet kunnen poepen echt een van de meest afschuwelijke ervaringen. En dan heb ik het niet over een eenmalig incident, maar over een probleem dat telkens terugkwam en waar geen oplossing voor leek te zijn.
Je wilt al niet dat een ander je moet helpen met het leegpeuteren van je neus, laat staan dat een ander je moet helpen om... Juist ja.

Tegenwoordig is 'de zitting' een plezierige belevenis. Aandrang... zitten... klaar! Soms zelfs zó snel dat mijn potje Candycrush nog niet uitgespeeld is!

Heb jij een moeilijke stoelgang en eet je vetarm om af te vallen? Kijk dan eens rond op mijn blog www.dekeukenvanmartine.nl en overweeg of deze leefstijl misschien ook iets voor jou is.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten